
Projektowe podejście do nauki biologii w klasie siódmej.
W maju uczniowie klasy siódmej naszej szkoły podjęli się wyjątkowego zadania - zbadali złożoność ludzkiego ciała, pracując metodą projektu na lekcjach biologii. Z entuzjazmem i zaangażowaniem podzielili się na cztery grupy, aby zgłębić tajniki różnych układów organizmu.
Każda z grup miała za zadanie zaprezentować jeden z układów ludzkiego ciała w dowolny, kreatywny sposób. To była okazja do wykazania się nie tylko wiedzą, ale i pomysłowością.
Grupa pierwsza przybliżyła nam układ nerwowy, ukazując jego niezwykłą zdolność do przetwarzania informacji. Druga grupa oddała hołd układowi oddechowemu demonstrując, jak nasze ciało pozyskuje tlen niezbędny do życia. Trzecia grupa z entuzjazmem przedstawiła układ pokarmowy, odkrywając przed nami procesy trawienia i wchłaniania składników odżywczych. Ostatnia, ale nie mniej ważna, grupa skupiła się na układzie krwionośnym, podkreślając jego rolę w transporcie substancji po całym organizmie.
Prezentacje były różnorodne - od plakatów, po prezentacje multimedialne. Była też lekcja, w której „uczniami” były składniki krwi. Uczniowie wykazali się nie tylko głęboką wiedzą, ale i kreatywnością, przekształcając lekcje biologii w dynamiczne warsztaty pełne odkryć.
Jesteśmy dumni z naszych uczniów za ich ciężką pracę i zaangażowanie, które przyczyniły się do głębszego zrozumienia złożoności ludzkiego ciała i znaczenia nauki poprzez praktykę.
A.Skrobuk